Rogers And Telus Dump Russia TV From Their Channel Lineups [UPDATE: Shaw And Bell Too]

I woke up this morning to a couple of interesting Tweets from Rogers and Telus:

Russia TV is a state owned TV network that has been accused of being a mouthpiece for the Russian government in the past. Thus clearly Rogers and Telus felt that Russia TV had no place as part of their TV offering. And whatever cash that they lose as a result of this is likely negligible. Interestingly, I did a search to see if Bell had done the same thing, and they haven’t. Or at least they haven’t announced it on Twitter. I am not sure if that’s because they were asleep at the switch, or if they don’t have Russia TV as part of their channel lineup. I’ll be keeping an eye on that. But in any case, dumping Russia TV is likely going to be marginally more effective at sending a message to Russia than suggestions of banning Russian Vodka.

UPDATE: Shaw has pulled Russia TV from their TV lineup as well:

And according to this, Bell has done the same thing.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: